Re: Frame Relay TP - jest potwierdzenie

Autor: <gtk_at_adm>
Data: Mon 02 Aug 2004 - 12:11:38 MET DST

Dnia pon, 02 sie 2004 o 11:16 GMT, uzytkownik Przemyslaw Frasunek napisał(a):

> Wysokie ceny u konkurencji wynikaja wylacznie z kosztow dostepu
> operatorskiego do TPNET, ktore wcale nie maleja. Gdyby byly one na
> poziomie cen lacz zagranicznych, kazdy przecietnej wielkosci operator
> moglby zaoferowac lacze w cenie 1000 zl za 1 Mbit/s, jeszcze na
> tym zarabiajac.

Na pewno wylacznie? Przeciez nie kazdy klient obciaza lacze w 100%.
Nawet powiem wiecej, skoro 90% zasobow jest poza siecia tpnet (info
zaczerpniete z tej grupy) to jaki procent kosztu lacza wynika z oplaty
za styk operatorski z tpnetem? Sytuacja powyzsza dotyczy malych isp
swiadczacych uslugi klientowi koncowemu. Takich firmy konkurencyjne maja
sporo.

Wszystkim uslugodawcom internetowym to tpsa dostarcza klienta, ktorego
sobie ceni. Czy do niskiej ceny neostrady doplaca klient innego
operatora placac za styk operatorski? Jezeli tak to co w tym zlego?

Moze duzi isp powinni polaczyc sie w kwesti dostepu do sieci tpnet i
wspolnie razem wziac jedno duze lacze?

> Aha, nie narzekam, jedynie komentuje, bo zdaje sobie z tego sprawe, ze
> taki byl model biznesowy taniej Neostrady i taniego FR/ATM.

A moje slowa nie sa modne, nie sa przeciwko tpsa. A w polskim internecie
"fachowcy" sa zwiazani tylko z sieciami innymi niz tpsa. I tylko oni
maja racje.

--
 Carlos
| #    odpowiadajac  usun 'x' z adresu email   # |