Re: Domena .eu

Autor: Marcin Sochacki <wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 17:06:46 MET DST

Dnia 7/21/04 3:10 PM, Użytkownik Sylwester Badełek - Verall napisał :
> Właśnie też na to natrafiłem ale widzę że polscy rejestratorzy oferują już
> tą domenę jako prerejestrację po 700 zł za 2 lata, przecież to czyste
> ździerstwo. Bardzo to dziwne dlatego pozwoliłem sobie napisać na grupę. Albo
> próbuje ktoś nabić klientów w butelkę albo mają już jakieś układy w Unii?
> O właśnie znalazłem jednego za granicą
> http://www.namescout.com/eu/index.asp?a=725 oferyje domeny .eu za 25
> euro/rok ale trzeba wykupić na 2 lata czyli 50 euro.

Nic w tym nadzwyczajnego. Prerejestracja nie oznacza, że masz pewność
uzyskania danej domeny. Po prostu w momencie kiedy .eu zostanie
uruchomione, wszyscy rejestratorzy odpalą swoje przygotowane od dawna
skrypciki i zaczną nabijać jak najszybciej te domeny. Oczywiście kto
pierwszy ten lepszy i może się zdarzyć, że Twoja domena zostanie zajęta
przez kogoś innego (zapewne wówczas rejestrator zwraca kasę). Zresztą
wygląda na to, że rejestratorzy nie wiedzą jeszcze dokładnie ile _ich_
będzie kosztować jedna domena w .eu, dlatego rozbieżności cen w
prerejestracji mogą być duże.

A formalnie odpowiedzialnym za uruchomienie tej domeny jest ICANN
http://www.icann.org/.

Wanted