Re: blaster, sasser, spam...apokalipsa internetu?

Autor: Bartłomiej Korupczyński <bartek_at_wytnij-to.klolik.i-to-tez.org>
Data: Fri 30 Jul 2004 - 17:03:07 MET DST

Thu, 29 Jul 2004 19:51:17 -0000, na pl.internet.polip, Marek Moskal
napisał(a):

> Ocenia sie ze okolo 10-50% ruchu w sieci to smieci (pingi, tracerouty,
> robaki, spam), kolejna duza grupa to ruch niepriorytetowy ale o duzej
> objetosci (p2p).
>
> Gdyby bylo mozliwe tanie i latwe odfiltrowanie tego szumu, koszty
> utrzymania sieci operatorskich znacznie by spadly.

Wydaje mi się że jedno do drugiego akurat ma się nijak. Za "szum" płacą
mniejsi dostawcy, którzy podłączają klientów indywidualnych - to oni bulą
kasę za każdy Mbit szumu generowanego przez robaki u ich klientów. Duzi
operatorzy (dający MIR=CIR) za każdy Mbit takiego szumu mają przecież
konkretne $$$, więc dla nich chyba jednak im więcej tym lepiej?

--
http://www.klolik.org