Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)

Autor: Krzysztof Książek <mr_rysiu_at_go2.pl>
Data: Tue 06 Jul 2004 - 16:12:20 MET DST

Dnia 2004-07-06 14:47:59 Tomek Sierakowski napisał w wiadomości
<news:cce71v$1qg$1@inews.gazeta.pl> co następuje:

> Part 2 ;)
>
> Najdziwniejsze jest to dlaczego sesja byla przerywana... z tego co mowi moj
> ojciec caly czas mial polaczenie z internetem gdyz widnial na wyswietlaczu
> symbol |GPRS| (tyle ze te kreski sa przerywane) i takie oznacznie jak
> przeczytalem w instrukcji oznacza "zalogowany" czyli polaczony z internetem.

Niestety, w praktyce to tak nie wygląda. Gdy trwa połączenie ikonka to
ten czerwony trójkącik obok napisu GPRS. Instrukcja swoje a
rzeczywistość swoje. Wygląda to tak:

1) brak jakiegokolwiek napisu - w opcjach telefonu GPRS został
wyłączony.
2) Napis GPRS - opcja została uaktywniona.
3) |GPRS| - od momentu ostatniego wyłączenia telefonu przynajmniej raz
korzystało się z GPRS'u. Obojętnie czy to był WAP, Internet czy
wysyłanie MMS'ów. Napis ten siedzieć będzie na wyświetlaczu ad mortum
defecatum, a przynajmniej dopóki telefonu nie wyłączysz.
4) GPRS z trójkątem - gdy połączenie jest aktywne. Możesz np. odpalić
przeglądarkę WAP, wejść na jakąś stronę, potem z niej wyjść (nie
rozłączyć!) np. czerwoną słuchaweczką i sesja nadal będzie aktywna. Jak
otworzysz znów przeglądarkę, to nie naliczą Ci nowych 10 KB.

Ściąganie poczty w S55 to minimum dwa impulsy po 100KB. Po sprawdzeniu
sesja się rozłącza. Żadnych opcji do podtrzymywania połączeń przez
klienta e-malil nie znalazłem. It's not a bug. It's a feature.
Taka sama sprawa jest z aplikacjami Java, które łączą się z Internetem.
Po wyjściu z nich sesja jest przerywana.

NTG, więc to mój pierwszy i ostatni post w tym wątku :-)
FUT: poster

Pozdrawiam!
Krzysztof Książek