Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)

Autor: Tomek Sierakowski <memorable.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 06 Jul 2004 - 14:47:59 MET DST

Tomek Sierakowski <memorable.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

> Ojciec przyjechal z USA i dowiedzialem sie kilku nowych istotnych rzeczy w
> sprawie, a wraz z nimi pojawilo sie kilka watpliwosci.Na razie przedstawie
> tylko jedna z nich.

Part 2 ;)

Najdziwniejsze jest to dlaczego sesja byla przerywana... z tego co mowi moj
ojciec caly czas mial polaczenie z internetem gdyz widnial na wyswietlaczu
symbol |GPRS| (tyle ze te kreski sa przerywane) i takie oznacznie jak
przeczytalem w instrukcji oznacza "zalogowany" czyli polaczony z internetem.
W takim wypadku nowa "paczka" zaczynalaby sie o 24.00 gdy sie zaczyna nowy
dzien, a nie przy kazdym sprawdzaniu skrzynki i byloby tylko dziesiec
polaczen/sesji (bo tyle to trwalo dni), a nie prawie 200. Zasiegu tez nie
tracil - statek byl akurat wtedy na kotwicy na wybrzezu Florydy i zasieg
caly czas byl bardzo dobry wiec sesja tez nie mogla byc zrywana z powodu
braku zasiegu.
Poza tym czy jest mozliwe ze Siemens S55 sam domyslnie przerywa sesje? Z
tego co wiem chyba znaczna wiekszosc telefonow domyslnie podtrzymuje sesje
czyli nie przerywa polaczenia z internetem po np. sprawdzeniu skrzynki...
Czytalem w instrukcji do Siemensa S55 wszystko nt. GPRS i jego ustawien i
nie znalazlem ZADNEJ informacji nt. ustawienia dzieki, ktoremu sesja bylaby
podtrzymywana. Jesli tak jest w rzeczywistosci to sadze, ze jest to powazny
argument przemawiajacy za nasza strona. Gdyz jesli nie z instrukcji to skad
uzytkownik mial sie dowiedziec o takim ustawieniu o ile w ogole takie w
telefonie istnieje? W koncu tego Siemensa S55 kupilismy na abonament w Erze.

Jeszcze cos. Era pisze, ze ceny za korzystanie z GPRS za granica (przez
roaming) sa przedstawione w Cenniku uslug. Ale gdy moj ojciec podpisal z
nimi umowe i dostal ten Cennik to w nim jeszcze nie bylo NIC na temat GPRS
za granica. A wlasnie ten cennik zabral ze soba za granice. Dopiero potem
jak juz byl od dluzszego czasu na statku pojawila sie nowa wersja cennika
ery, a w nim rowniez informacje nt. korzystania z GPRS za granica i cena tej
uslugi. A on przeciez wtedy nie mial mozliwosci zapoznania sie z nowa wersja
cennika. Era tez nie poinformowala swoich uzytkownikow, ze takowy powstal.
Mial tylko ten stary, ktory dostal z chwila podpisania umowy, a w ktorym nic
nie ma o GPRS za granica.