Re: Cena fr w tpsa

Autor: Bartosz Waszak <waszi_at_icpnet.pl>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 15:24:30 MET DST

l_uka <NOSPAMglukas@poczta.fm> napisał(a):

> czyli Twoim zdaniem to zasadne, ze polpak kosztuje 2tys za 1Mbps?

jedyne co uważam, że jest nieprawidłowością, to brak czegoś takiego jak
peering z AS5617 w ich ofercie, na ogólnie przyjętych zasadach peeringu,
czy to płatnego czy bezpłatnego. Obecnie istnieje tylko tranzyt do ASa
5617, który kosztuje tyle samo co tranzyt do całego świata.

> a ja mam siec osiedlowa i nie potrzebuje synchronicznego uploadu
> (pewnie, gdyby byl, to czemu nie) no i co? mam placic za upload, ktory
> stoi niewykorzystany? po co? synchroniczne lacza sa fajne, ale w ruchu
> _miedzyoperatorskim_ no i oczywiscie przy uslugach serwerowych. mam
> zmienic iDSLe na polpaka tylko dlatego, ze tak powinno byc?

ASK świadczy usługi operatorskie, więc powinno podlegać dokładnie takim
samym zasadom jak operatorzy. A obecnie powstające ASK psują tylko rynek
usług ISP. Wykorzystują łącza end-userskie do celów ISP, co wydaje się
być problemem polskiego internetu.

--
Bartosz Waszak <waszi@icpnet.pl>
nic-hdl: BW175-RIPE