Re: Czy dostawca miał rację???

Autor: Adam Kubicki <adam_at_NOTHANKS.kubicki.pl>
Data: Thu 24 Jun 2004 - 08:01:46 MET DST

Adam Wysocki <gophi@studio.tpi.pl> w wiadomości
news:gophi.5913@news.gophi.net napisał(a):
> Jak nazwiesz usera, który ma "w dupie" bezpieczeństwo swoje, innych
> oraz prawidłowe działanie sieci i klika we wszystko co wyskakuje na
> ekranie bez czytania?

Na przyklad - dzieckiem. Mam niezbyt dorosle (10/14) dzieci, ktore maja
swoje komputery podpiete do sieci. Na kazdym jest wlaczona automatyczna
aktualizacja M$-owych programow, jak rowniez funkcjonuja programy
antywirusowe, takze z automatycznym update'em.

Mimo dodatkowych, regularnych akcji uswiadamiajacych raz na trzy-cztery
miesiace lapia "syfa" z sieci. Dzieje sie tak, bo:
- nieregularnie uruchamiaja update'y ("przypomnij mi pozniej");
- otwieraja niebezpieczne pliki;
- uzywaja p2p;
- Pan Bog wie co jeszcze robia.

Za "ogolnie rzecz biorac internet" place dosc sporo (podlaczenie, domeny,
hostingi, oprogramowanie, etc.). Wychodzi pewnie z kilkaset zlotych
miesiecznie. Gdyby mi ktorykolwiek z dostawcow odcial dostep do czegokolwiek
bez podania przyczyny (chocby post factum) - problemu nie ma.
Jest w tej chwili tylu providerow, ze zmiana idioty na rozsadnego to,
doprawdy, drobiazg. Mam nadzieje, ze wlasciciele takich firm zdaja sobie z
tego sprawe (w przeciwienstwie do - pozal sie Boze - niektorych adminow,
jakich zatrudniaja).

To tyle...
Odpowiedz na tytulowe pytanie watku jest dla klienta malo interesujaca.
Jesli dostawca zachowuje sie niezgodnie z etyka handlowa, przestaje byc
dostawca. Oby tylko nie obudzil sie za pozno.

Dodam tylko jeszcze, ze nawet NASK potrafi zadzwonic z zapytaniem czemu nie
zostal podjety list polecony z fakturami za domeny (nie bylo mnie w domu dwa
miesiace), zas gownianemu providerowi czegos-tam zadzwonic sie nie chce? Nie
dziwie sie wzrostowi bezrobocia...

Pozdrawiam,

Moi