Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Wed 23 Jun 2004 - 02:05:21 MET DST

On Mon, 21 Jun 2004 22:18:59 +0200, "Jakub Żukowski"
<jakub.zukowski@NOSPAM.venomski.com> wrote:

>Witam,
>[ciach]
>Gdyby papa nie rozlaczal sie za kazdym sprawdzaniem poczty... to te 100kB
>starczyloby na ~100 sprawdzen poczty...

NIe. Jak pisalem - do przeterminowania sesji (w wiekszosci telefonow
jest to 900 sekund, trzeba delikatnie podtrzymac chocby puszczajac
malego pinga gdziekolwiek po 890 sekundach bezczynnosci) albo do
polnocy - przynajmniej Era (to wiem bo u nich mam numer) zamyka
wszystkie sesje rowno z polnoca. nIe da sie jedna setka kilobajtow
obleciec wiecej niz doby. Ale jak sensownie korzystac (sciaganie
samych subjectow i rozmiaru maili na poczatek) i uzywac programow
podtrzymujacych, jak tez z programem podtrzymujacym sesje w
zastosowaniach do komunikatorow tekstowych polaczenie przez GPRS moze
byc w sumie tanie - w przypadku komunikatorow (GG, ICQ i podobne) moze
wrecz byc najtanszym z mozliwych wariantow poza stalym laczem...
Dialup TPSA do GG ma szanse byc znacznie drozszy.
Kluczem do sukcesu jest zrozumienie sposobu taryfikacji i dostosowanie
do niego zachowania sie systemu.

--
Darek