Re: szybsze ? tansze ? idsl

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 19:46:07 MET DST

Heniek <heniek@echelon.gov> wrote:
<CIACH>
> I bardzo dobrze, niech placza i placa, i nikt nad nimi sie litowal nie
> bedzie. Dopoki "alternatyni operatorzy daja internet za srednio 3000 PLN
> netto za 2Mbps inaczej nie bedzie.
Internet. Czyli zagranica+Polska+TPNET. Zapytaj takiego operatora
ile kosztuje sama polska albo zagranica bez TPENTU.

> Uwazam ze sa sami sobie winni, mialcza wszedzie ze w Polsce jest drogi
> internet, ze tpsa kaze im placic 400 EUR za 1Mbit, a oni by chcieli 60 EUR,
> jak to jest wszedzie indziej. Tylko dlaczego:
> 1. Jak chce od nich (Crowley/GTS/Futuro/tkt/telenergo,itd) internet np. bez
> tranzytu do tpnet to kaza mi placic tez ok 300 EUR za 1Mbit a nie 60?

Dziwne. Może jakoś specjalnie Ciebie traktują. Cena 1 Mbita w takim np.
ATMANie lub Telenergo na pewno nie kosztuje 300 Euro. Kosztuje dużo
mniej - dużo. To co robisz można nazwać rozpuszczaniem fałszych informacji.

> 2 .Zamiast dac tanszy internet i zdobyc duzy rynek, rownoważac ruch z
> tpnetem, nabijaja nas klientow w butelke marudzac ze to tpnet jest drogi?
Bo jest drogi. Za 1 Mbit TPNETU mam conajmniej 2 Mbity zagranicy lub 3 Polski.
Piszę conajmniej bo w zależności od operatora i ilości kupowanych mbitów cena
może się zmieniać. W przypadku TPNETU jest stała. I uwaga: łącze zagraniczne
albo do Polski transmituje dane w obie strony. Z TPNETU przychodzą do mnie
głównie syn+ack (ewentualnie samo syn). Ponoszę zatem dwa razy większy koszt
bo musze utrzymać łącze które działa tylko w jedną stronę. Chyba że stosunek
1:10 można nazwać czymś zadowalającym.

> Uwazam ze dlatego ze sa pazerni , ale w koncu tpnet zlamal status quo tej
> sytuacji i teraz beda sobie j... lizac.
Jassne. Prawda jest taka - każdy chyba rozumie stanowisko TPSA - jest ona
firmą nastawioną na generowanie zysku i robi to. Działa tutuaj prawo
rynku - jest usługa, która ma konkretną cenę i są chętni którzy chcą
ją kupić. Mimo ceny. Chcą bo nie mają alternatywy.

> --
> pozdr,
> Heniek Kowalczyk
Błędy delimiter: kreska-kreska-spacja. Brakuje spacji.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki