Re: gandi.net ukradlo domene

Autor: Rafal Jankowski <rafj_at_doraco.pl>
Data: Fri 11 Jun 2004 - 10:42:18 MET DST

On Fri, 11 Jun 2004, Grzegorz Janoszka wrote:

> Tak z ciekawości - duży ten haracz?
>
> Bo znajomy nie zapłacił i mu domena przeszła do this-domain-for-sale.com
> i buydomains.com, ale tam haracz chcą od $688 do nawet ponad $10.000 -
> coś w rodzaju licytacji.

Miałem prawie identyczną sytuację, tylko moja domena została wykupiona w
momencie kiedy jeszcze powinienem ją mieć ok. 1.5 roku! Kupowana była w
polskiej firmie EuroWebServices (obecnie serwis www.domeny.com), a oni
kupili ją w Verisign i podobno Verisign ją "zgubiło", a wszelkie
reklamacje były podejmowane wyłącznie na podstawie ich własnej (tzn.
Verisign) bazy danych, w której ta domena podobno nie była już moja :).
Oczywiście od EurowebServices trudno było mi się domagać jakiegokolwiek
odszkodowania, bo nie miałem podpisanej żadnej umowy, a jedynie fakturę,
chyba na 300PLN. Domenę wykupił serwis affordablewebhosting, a proponowana
cena to $850. Mam wrażenie, że działa tu jakaś mafia. Ciekaw jestem czy te
firmy od kupowania domen się ze sobą dogadują? Podejrzewam też, że mają
dodatkowo jakieś automaty rezerwujące domeny które właśnie (często z
niejasnych przyczyn) wyekspirowały.