Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Adam Kondrat <adam_nielubie.spamu_at_dalete_kondrat.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 00:25:10 MET DST

Użytkownik "Slawek Kotynski" <kotynski@byl.z.adso.z.com.pl> napisał w

> Wychodzi ile wychodzi. Będzie ktoś tańszy, to kupię taniej.
> Będzie za drogo, to kupię mniej.
> Istotne jest to, że wiem za co płacę.

trzeba zdawac sobie sprawe za co sie placi. JEsli masz przecietna strone
www, to wymaga ona powiedzmy 256kbit - aby nie bylo korkow jak wejda 2 osoby
na raz i aby dalo sie pobrac jakis plik np 1Mb w rozsadnym czasie. Czy
jestes w stanie placic 500PLn miesiecznie za taki hosting?

> - Gdyby był ryczałtowy dostawca, to może bym wziął u niego,
> ale STOEN jest monopolistą.

a moze samochody by jezdzily na paliwo wymierzane w postaci ryczałtu?

> - Ile prądu zyżywam decyduję tylko ja, a nie ktoś.

tutaj tak samo. jesli potrzebujesz 200GB trafficu miesiecznie to wykupujesz
hosting odpowiedni.

> - Nie odcinają mi prądu, kiedy przekroczę limit miesięczny.

bo tam nie ma limitu ustalonego.

a w telefonie pre-paid nie odcinaja rozmow wychodzacych jak wyczerpiesz
konto?

> Notabene: mam gwarantowany dolny limit pasma na ileś amperów
> i nie przygasa mi światło gdy wszyscy ciągną patche z M$ :)

zgadza sie (przynajmniej teoretycznie). Ale w przypadku hostingu tez raczej
nie przygasa. tylko wylaczy sie jak przekroczysz granice.

Trzeba sobie zdac swiadomosc ze 1Mbit kosztuje 2kpln netto miesiecznie.
Hosting kosztuje powiedzmy . 40PLN miesiecznie. Bez ograniczania transferu
nie ma szans na rentowny hosting. Komuna sie skonczyla. NIkt swiadomy nie da
hostingu ktory generuje duzy traffic i obciaza serwer za pol darmo.

co do home.pl nie wypowiadam sie, bo nie wiem jak było. Ale limity transferu
i pasma to rozsadna polityka providerow. Imho i tak te limity sa spore, bo
10GB miesiecznie to naprawde duzo. Przecietna strona firmowa moze generowac
np 20MB miesiecznie. A 10GB to juz niemal warezownia.

--
Adam Kondrat
info: pocztę spoza domeny .pl czytam raz na kilka dni.