W artykule <c9net9$ph$1@serwus.bnet.pl>
Tristan Alder napisał(a):
> Nie masz racji, niestety. Limitowanie danych to zabójstwo dla sieci. Poniżej
> wyjaśnię.
Gdybyś jeszcze wyjaśniał na temat płatnego hostingu, a nie darmowych
stron i łącza w domu...
> Tu po prostu doprowadzasz przykład do absurdu.
Nie ja jeden :>
> Onet czy Inne portale limitują dane. W związku z tym nierzadko na popularne
> strony nie można się dostać i trzeba czekać (coś z miesiąc i nie ma
> pewności czy znów nie zostanie to przekroczone). Jako klient stronki, wolę,
Teraz z kolei Ty dajesz mało adekwatny - jeśli dobrze go rozumiem - przykład
_bezpłatnych_ serwisów.
> że ona mi się ładuje wolno, ale ładuje. A jeśli do tego coś ściągam z niej,
> to już całkiem -- niech się ciągnie i 3 dni, ale dojdzie. Tyle z punktu
Albo nie. To tylko kwestia popularności i jak Twój klient rozumie
timeout.
> Teraz z punktu widzenia usera, któremu pocięto dane. Otóż płacąc za pasmo
Mówiliśmy o _hostingu_, nie o łączu w domu, czyba że coś przeoczyłem.
> I nie można stosować tu Twojego porównania ,,powstamy Onet na 64kb i co,
> będzie fajnie?''. Wiadomo, że każdym przypadku pewien transfer minimalny
Gdzieś coś o Onecie pisałem? Masz brzydką tendencję do wkładania w
czyjeś usta nie jego słów i udawania, że to cytat.
> jest potrzebny, ale lepiej, żeby klienci przez cały miesiąc czekali po
> kilka sekund dłużej na Wuwę, niż żeby tych po połowie miesiąca odstraszał
Optymistycznie zakładając, że będą to sekundy.
> napis ,,zapraszamy za miesiąc, ilość danych przekroczona''. O ile firma
> jeszcze dopłaci, o tyle strony firmowe są najnudniejszą i najmniej
> użyteczną częścią sieci.
Mhm. I to ja daje absurdalne przykłady?
Mam wrażenie, że gdzieś Ci umknoł mój ostatni akapit.
To jest kwestia kalkulacji tego, kto za to płaci (w Twoich przykładach
- kalkulacji _portali_) - co się bardziej opłaca.
Dla firmy-klienta jest to kalkulacja taka:
Wolniej, a stale (przy czym raczej będziemy mówic o ograniczeniach z góry
niż o gwarancji). Z realną możliwością, że jak się stanie popularne,
to równie szybko może przestać być, bo może być w praktyce tak samo
nie dostępne jak po przekroczeniu limitu. A klient wcale nie musi lubić
czekać.
Szybciej, ale z ryzykiem ew. nadużyć, zmiennych kosztów, w skrajnym
przypadku - wyłączenia serwisu.
Nie twierdze, że zawsze opłaci się to drugie rozwiązanie.
-- Dariusz Sznajder DSZ1-RIPEReceived on Thu Jun 3 17:50:20 2004
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 Jun 2004 - 18:40:01 MET DST