Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Marcin Kapski <admin_at_bbi.plNOSPAM>
Data: Mon 31 May 2004 - 14:16:44 MET DST

> W 2 dni? Skoro tak mówisz... Nie rozumiem natomiast dlaczego taki serwis
ma
> płacić za to tyle samo co taki, który wyrabia 10GB w... pół roku.

Ja nie o tym mówię. Skoro już się tak rzucasz bez konkretów, to zrozum że ja
podważam wogóle istnienie ilimitów transferów.

> Rozwiniesz?

a po co? przecież to polip a nie konfiguracja_serwera.pl

> Nie. Mówimy o tym, że duży klient generujący dużo ruchu, umieszcza serwer
> datacenter z wysokim limitem transferu i nie jęczy na polipie, że niedobry
> provider go kasuje za dodatkowy transfer.

Nie o tym mówimy, ale skoro nie wiesz o czym mówimy to po co zabierasz głos?

> Jak to mawiają - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
> Tak z ciekawości - administrowałeś serwerami WWW na których ruch wynosił
> kilka(dziesiąt/set) GB na dobę?

kilka na dobę, tylko co to zmienia ?

> Ja przepraszam, ale co wspólnego z tematem o którym dyskutujemy ma TPSA?
> Rozmiawiamy przecież o ICP i ISP, prawda?

Czytaj wątki, a potem pisz na grupę. W wątkach doczytasz, że podważam wogóle
rację bytu takiego parametru jak limit transferu.

> j.w.
> Co ma z tematem limitu transferów na styku użytkownik serwisu
WWW<->provider
> serwisu WWW, ma wspólnego TPSA?

Chodzi o zasadę, bezpodstawnego obciążenia finansowego za limity transferów.
TPSA jest przykładem, że jako monopolista też to robi, bez ekonomicznego
uzasadnienia - TpSA nie płaci za transfery, jej użytkownicy płacą.

> Brawo! Ale skoro zgodziłbyś się na limity, a potem jojczył na newsach, że
> niedobry provider Cię obciąża za ekstra transfer, to gdzie tu sens, gdzie
> logika?

Nigdy nie zgodziłbym się na limity, jednak za chwilę, ceny łącz bez limitów
osiągna kosmiczne ceny.
A wszystko za sprawą głupiego podejścia:
Dużo generujesz - dużo płać.
Limity się wzieły z chęci maksymalnego zysku, nie przychodu, gdyż są czystym
zyskiem, bez ponoszenia dodatkowych kosztów dla ISP

> BTW: Łącza providerów, to łącza o trochę innym stosunku cena/parametry niż
> łącza dla end-userów, wieeeesz?

Nie będę komentował