Re: Problem z NEO+ i Allegro. Dla sieciowców i informatyków

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_a.ns.pl)
Data: Sun 11 Apr 2004 - 00:48:12 MET DST

maciek kanski <nie.dorobilem_at_sie.maila> wrote:
> W teorii wiąże się to tylko z e/w utratą wydajności, co nawet wyliczyłem w
> <aucpmc$4lh$1_at_foka.acn.pl>
> Gorsza jest praktyka, która powoduje, że niektóre rutery nie radzą sobie wtedy
> ze zwrotną defragmentacją i może nie działać część stronek.
Macku.. Obecnie o fragmentacji prawie że nie może być mowy - wszystkie dojrzałe
implementacje stosu IP wysyłają pakiety TCP z ustawioną flagą DF. Problemem nie jest
zatem defragmentacja tylko blokowanie ICMP przez mastah-adminów.

> Robiąc maskaradę upewniam się tylko, że mój ruter radzi sobie z faktem, że na
> jednym IF ma 1500 a na drugim 1492 i wtedy działa.
Nie bardzo. Trzeba jeszcze pilnować żeby zza takiego routera nie wyszyły pakiety
SYN ze zbyt dużym MSS, a do tego trzeba coś bardziej sprytnego niż zwykły router.
Takie np. iptables potrafą, potrafią także niektóre implemntacje PPPoE.

> NEO+ na modemach z ethernetem ma PPP over Ethernet; 8 bajtów jest tracone na
> nagłówek PPP. PPP over ATM ma inne długości nagłówków (nie wiem dokładnie ile) i
> jest stosowane w NEO+ na modemach z USB.
W przypadku PPPoA w ogóle nie ma problemu, możesz sobie (prawie) dowolne MTU
wynegocjować. Problemme są czasami niedorobione sterowniki do modemów -
patrz Linux+Sagem. Z Thomson/Alcatel SpeedTouch nie ma problemu.

> W każdym razie lepiej dać MTU mniejsze niż większe. Niektórzy ustawiają wręcz na
> 1300. Chciałem się więc spytać na jakim maksymalnym MTU to NEO+ ma działać, bo
> znowu część stron mi nie działa (i to nie z powodu klasy 83/8 i konfliktu z
> kurnikiem)
Ja na mojej neostradzie mam 1500, większe nie ma sensu, mniejsze tym bardziej.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki