Re: Problem z NEO+ i Allegro. Dla sieciowców i

Autor: maciek kanski (nie.dorobilem_at_sie.maila)
Data: Sat 10 Apr 2004 - 13:06:49 MET DST

On Sat, 10 Apr 2004 09:24:51 +0000 (UTC), Jacek Wąsowski wrote:
> Czy może coś w tym jest, że każdy komputer w sieci powinien mieć identyczne
> wartości MTU ??
W teorii wiąże się to tylko z e/w utratą wydajności, co nawet wyliczyłem w
<aucpmc$4lh$1_at_foka.acn.pl>
Gorsza jest praktyka, która powoduje, że niektóre rutery nie radzą sobie wtedy
ze zwrotną defragmentacją i może nie działać część stronek. Nie znam tego
zjawiska, bo nie konfiguruję ruterów szkieletowych, ale np. tu
http://www.cisco.com/warp/public/794/router_mtu.html coś napisali o tym.
Robiąc maskaradę upewniam się tylko, że mój ruter radzi sobie z faktem, że na
jednym IF ma 1500 a na drugim 1492 i wtedy działa.

> Co to jest PPPoE czy PPPoA?
NEO+ na modemach z ethernetem ma PPP over Ethernet; 8 bajtów jest tracone na
nagłówek PPP. PPP over ATM ma inne długości nagłówków (nie wiem dokładnie ile) i
jest stosowane w NEO+ na modemach z USB.
W każdym razie lepiej dać MTU mniejsze niż większe. Niektórzy ustawiają wręcz na
1300. Chciałem się więc spytać na jakim maksymalnym MTU to NEO+ ma działać, bo
znowu część stron mi nie działa (i to nie z powodu klasy 83/8 i konfliktu z
kurnikiem)

Pzdr