Re: newsy, klasa zdresowa itd

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_trabinski.net)
Data: Mon 05 Apr 2004 - 19:24:45 MET DST

"Michał "Kaczor" Niemczak" <kaczmic_at_poczta.onet.pl> wrote:

> inetnum: 82.177.96.0 - 82.177.97.255

Nie ma delegacji owej klasy z RIPE na jakiekolwiek serwery DNS, pomimo że
na serwerach telenergo odpowiednie rekordy IN PTR istnieją.

> Szukając przyczyny (założyłem, że dostałem klasę po jakimś baranie abuserze)
> zaglądnąłem na: http://www.killfile.pl/nntpservers.html, bez rezultatu.

Dość rzadko takie rzeczy się zdarzają.

> Dzwonienie do providera nic nie daje bo zgłaszając problem koleś zapisywał
> sobie przykładowy newsserver na kartce w postaci "nius.tpi.pl" więc o czym
> rozmowa.

Może rozmiawiasz z niewłaściwą osobą? Wiem, że Telenergo posiadało kiedyś
jakąś sensowną NOC...

> Kontakt bezpośredni z właściwym adminem jakoś nie może dojść do
> skutku.

Gdyż?

> Outlook wywala błąd przy news.tpi.pl:
> 502 You have no permission to talk. Goodbye.

To nie jest serwer dla klientów Telenergo.

> Nie znalazłem niestety numerów błędów stąd moje pytanie: Co z tym zrobić,
> kogo męczyć albo jak naprawić

Oczywiście swojego ISP. Poprosić o wydelegowanie revDNSu, udostępnienie
serwera NEWS itp. Jeśli ISP nie potrafi zapewnić takich elementarnych usług,
zawsze możn zastanowić się nad jego zmianą lub jakimś rabatem. :)

BTW:
Istnieje serwer news.isp.telenergo.pl, ale nie wiem, jak wygląda dostęp
do niego...

--
*[ ŁT ]*