Re: Hakiery

Autor: virus (damian_at_virus.one.pl)
Data: Fri 02 Apr 2004 - 14:08:43 MET DST

Piotr C. wrote:

> Użytkownik "ROBBO 2" <robbo2k_at_op.pl> napisał w wiadomości
>
> Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś
> rozszerzenie protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i
> uruchamiać programy bez wiedzy i zgody drugiej strony?

Problem polega na naiwności użytkowników klientów IRC, klikających
bezbyślnie w linki do stron z "moja fotka nago http://strona/fota.jpg".
Strony takie zazwyczaj tylko z linka wyglądające na jpeg (mime: text/html),
uruchomione na IE infekują system jakimś paskudztwem, które łączy się bez
wiedzy użytkownika z serwerem sieci IRC i posłusznie wykonuje polecenia
osoby, która jest za ów trojana odpowiedzialna.
Faktycznie jakiś czas temu miała miejsce ciekawa akcja, gdy multum sesji
jednocześnie weszło na kilka kanałów i wykonało kilka innych czynności,
co wygenerowało wystarczajaco duży ruch aby skutecznie zablokować serwery
sieci IRC.

--
Damian Kaczorowski - Polska Grupa Freesco