Re: Hakiery

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_trabinski.net)
Data: Fri 02 Apr 2004 - 13:07:20 MET DST

Piotr C. <piotr_at_bezspamu.mabanana.com> wrote:

> Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś rozszerzenie
> protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i uruchamiać programy bez
> wiedzy i zgody drugiej strony?

Mniej więcej, delikwent zostaje podłączony do "tajnego" kanału IRC,
nawet niespecjalnie wiedząc o tym, z owego kanału przychodzą komendy do
zarażonego komputera, a ten je posłusznie wykonuje. Właściciel komputera
przeważnie nie ma pojęcia co się dzieje w jego systemie, po za widocznym
spadkiem transferów z/do sieci. Klienta-trojana można zanabyć via załącznik
do poczty, crack do gry sciągniety z p2p, czy cokolwiek innego.

--
*[ ŁT ]*