Re: Odpowiedzielanosc za tresci w Usenecie

Autor: Piotr 'VaGla' Waglowski (vagla_at_vagladalej.dousuniecia.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 18:30:11 MET

> To jest chyba zbyt daleko posunięty wniosek (Twój).

Wydawalo mi sie, ze dosc jasno przedstawilem sprawe: to nie moj wniosek, a
jedynie argumenty jakimi posluguje sie Harlan Ellison przed sadem.

> Mnie zastanawia skąd końcowy wniosek o odpowiedzialności administratora?

Koncowy wniosek byl inny, a mianowicie taki, ze to wyzwanie dla wymiaru
sprawiedliwosci i legislatorow.

Sprawa nie jest taka prosta, bo rozne moglyby byc podstawy odpowiedzialnosc
(co wynika z roznych przepisow roznie konstruujacych zasady
odpowiedzialnosc). Innymi slowy - nie ma _jednej_ odpowiedzi na pytanie
"dlaczego administrator mialby ponosic odpowiedzialnosc?". Czasami prawo
wiaze okreslone "sankcje" z zaniechaniem. I tak - jesli ktos kto sie
opiekuje maszyna dowiedzial sie ze dochodzi do okreslonej sytuacji i nie
zareagowal w odpowiedni sposob moze ponosic odpowiedzialnosc za takie
zaniechanie. Ja sie zastanawiam _jak_ w sposob _rozsadny_ konstruowac takie
zasady odpowiedzialnosci...
v.