Re: QoS RSVP

Autor: Grzesiek Pawelski (gpawelsk_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 13:34:52 MET

On Tue, 16 Mar 2004, everyman wrote:

> Hej,
> nie wiem czy to odpowiednia grupa, ale zaryzykuje,

nie jest odpowiednia, powinienes napisac na pl.comp.networking

> moze znajdzie sie ktos kto sie orientuje w temacie i mi pomoze.
> Interesuje mnie kwestia rezerwacji zasobow w sieci dostepowej przy pomocy
> protokolu RSVP. Oczywiscie abstrahujac od linuxa. Czy orientujecie sie czy
> mozna takie zasoby zarezerwowac tylko w relacji end-to-edge, tzn od mojego
> kompa (rutera) do dostawcy usług (lub sieci szkieletowej), a nie do innego
> komputera w sieci. Chodzi mi o rezerwacje zasobow tylko w sieci dostepowej,
> a co sie dzieje dalej to mnie nie interesuje. Czy umozliwia to protokol

RSVP dziala end-to-end. Jesli jakis router po drodze (np. w szkielecie)
nie obsluguje RSVP, to poprostu nie przetwarza komunikatow,
tylko przesyla pakiety jak wszystkie inne (w konwencjonalnym RSVP).
Jest tez RFC3175, umozliwia hierarchiczna wielopoziomowa agregacje.
Rezerwacja (na danym poziomie) odbywa sie pomiedzy end-edge(Agregator)
oraz edge(Deagregator)-end. Agregator zmienia w pakietach
IP RSVP, numer protokolu, z RSVP na RSVP-E2E-IGNORE, a Deagregator
odtwarza je z powrotem.

Pzdr,
Grzesiek