Re: i mamy 22%

Autor: miab (miab1_at_fibernet.pl)
Data: Thu 18 Mar 2004 - 10:00:20 MET

Marcin Kapski <admin_at_bbi.plNOSPAM> wrote:
> Użytkownik "eik wek" <zabrali_at_mi.konto> napisał w wiadomości

> O tym mówię. Vat nie jest najuczciwszym podatkiem gdyż płacą go tylko
> odbiorcy końcowi.
> Firmy nie płacą (jak się postarają)
> Najuczciwszym podatkiem byłby podatek liniowy zamiast PIT i CIT. na
> rozsądnym poziomie.
> Vat zabija gospodarkę i zabijać będzie (chyba że będzie bardzo mały
> -2-5%)

VAT jest najuczciwszym i może być najprostszym podatkiem bo płacą
go wszyscy konsumenci. Inne podatki są szkodliwe bo skłaniają do
krętactw i zabierają zasoby inwestycyjne. Poza vatem rozsądnym jest
stosowanie akcyzy dla produktów typu używki paliwa oraz zasoby
naturalne w celu niwelowania za pomocą zebranych funduszy
powstających ubytków i szkód.

miab