Re: VAT na Internet

Autor: tommy (Tomasz.Kokowski_at_put.poznan.pl)
Data: Tue 24 Feb 2004 - 22:55:38 MET

2004-02-24 01:18, Mr.FX napisał :
> [...]
>
> [...]
>
> To teraz napisz pytanie do Min. Finansow jak wyodrebnic
> koszty zwiazane z utrzymaniem routera i administatora
> tego routera, ktory jednoczesnie rutuje ruch od abonentow
> oraz dostawcow tresci ;-)

Juz to przerabialem w sprawie "zwolnienia" z VAT na zakup komputerow
dla Uczelni. 7 stycznia obdzwonilem MENiS i MF. O sprawie dowidzieli
sie ode mnie. Szum robilo rowniez kilka firm, ktore wlasnie
wygraly zamowienia publiczne po 1 stycznia, ale
wedlug SIWZ robionych na stan polowy grudnia ub.r. czyli
na VAT 3%. Troche "przenikliwe" media poszalaly, troche
podzwonili po urzedach i cisza... Wszyscy cichusko czekaja
na 1 maja. Efekt byl taki, ze tylko dzieki przytomnemu
zapisowi (wypracowanemy z reszta pare lat temu) w umowach
"... cena xxxx zl (slownie : xxxx zlotych i odpowiedniem
podatkiem VAT...) mozna bylo sprawe zalatwic (tj. doprowadzic
zamowienie do konca) bez wiekszych ceregieli - po prostu
wzielismy wszystko z 22% VAT.

Dla Posla bez VAT oznacza to samo w przypadku 0% i
zwolnienia. Perfidia MF polegala na tym, ze opnia
w sprawie rozwiazan dotyczacych "bez VAT" zostala
totalnie olana i tnac glupa oczywiscie pozytywnie
opiniowalo zwolnienie miast 0% - wiadomo dlaczego.
Gizik ich obchodza firmy, ktore na sam sluch zwolnienia
dostaja wysokiej goraczki, zeby nie powiedziec
jasnej ch....y.

tommy