Re: TPNET - POL34

Autor: Andrzej Bobyk (Andrzej.Bobyk_at_man.lublin.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 09:24:30 MET

Janusz - Vahanara wrote:

> Nastał nam piękny 21 luty 2004 roku,
> kiedy to Andrzej Resztak posłał(a) w świat wiadomość
> <c18nb0$d3r$1_at_news.lublin.pl>

> http://www.bg.umcs.lublin.pl/lubman.htm
> "Sieci akademickie zaczęły wykorzystywać fakt bezpłatnego, bezumownego
> dostępu do internetu TP, przesyłając dodatkowo ruch komercyjny".
>
> "Zagwarantowanie sieci Lubman i innym sieciom akademickim, które poza
> ruchem naukowym generują także duży ruch komercyjny, może się odbyć tylko
> na komercyjnych zasadach - tak jak w przypadku innych klientów TP".

> [...]

LubMAN UMCS od 24 sierpnia kupował łącze do TPSA (nie bezpośrednio wprawdzie)
dla swoich użytkowników komercyjnych. Argument TPSA jest więc zupełnie nie
trafiony (artykuł w GW pochodzi z 23.12.2003 r.). Dodam, że wcześniej (do końca
lutego 2003 r.) LubMAN UMCS kupował łacze bezpośrednio od TPSA (4 x E1), zaś w
okresie marzec - sierpień 2003 wykorzystywał bramkę w Łodzi, która jest
oficjalną bramką POL34 - TPSA, opłacaną przez MAN Łódź i na której TPSA
zezwoliła na ruch komercyjny.

--
Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland