Re: GPRS- mozliwosci rozwoju.

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin_at_pisz.na.niusy)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 00:27:29 MET

"Michał Kicman" <entelehia_at_wp.pl> napisał(a):

> miec internet przez GPRS w ryczalcie za 50 zl na miesiac. Lacze to dziala z
> predkoscia 50 kbit/s i , co oczywiscie jest zaleta technologii, jest
> mobilne.

Tzn. 50 kbit/s, czyli rezerwuja timeslot w sieci GSM? Bo GPRS bez
rezerwacji timeslotu (czyli tak, jak u wszystkich) dziala fatalnie,
czasy rzadko spadaja ponizej 1000 ms, a transfer CZASAMI osiaga 50
kbit/s, ale dopiero po rozpedzeniu sie. W dodatku, jesli brakuje
wolnych szczelin czasowych, to GPRS jest zrywany calkowicie.

> Moje pytanie brzmi jednak nastepujaco; czy Waszym zdaniem jest mozliwe aby
> operatorzy telefonii mobilnej uruchomili taki dostep na szersza skale? Np do
> kazdego abonamentu mozliwosc wykupienia ryczaltu na GPRS (transmisja
> przez

Tak jest w Czechach, abonament GPRS bez limitu kosztuje rownowartosc
ok. 70 zl.

> modem, nie tylko WAP) i tym samym zagrozili powaznie tanim operatorom
> radiowym, ktorzy sprzedawali do tej pory lacza 64-128 kbit/s w podobnej
> cenie? Czy bedzie to mozliwe i wykonalne technicznie?

Wykluczone, opoznienia na GPRS wykluczaja normalna prace, w dodatku
siec GSM nie wytrzymalaby takiego natloku ramek.

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
* JID: venglin_at_jabber.atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *