Re: TPNET - POL34

Autor: Paweł Małachowski (pawmal_at_to-i-tak.niewazne)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 22:54:14 MET

On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:

> ftp.tpnet.pl - oj, sporo tam leży.

Mhm, używam od czasu do czasu do benchmarkowania Polpaka. *g*

> http://www.bs.katowice.pl
> Opera pokazuje 11 kB/s.

SASK ma swoją brameczkę, to nie leci ani Łodzią, ani Telią.

> I widzisz, w całym tym sporze, TP nie domaga się opłat od uczelnianych
> bibliotek itp.
> Zobacz:
> "Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę bezpłatnego
> wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia oddzielnych
> kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciążyć łącza dedykowane dla ruchu
> akademickiego i zapewnić lepszą jakość połączeń z tymi sieciami".
>
> MANy bronią komercji zadekowanej w EDU niczym lwica swoje młode.

Ależ np. komercyjni klienci LubMAN mają osobny AS i osobne łącza, w tym
*do TPNetu przez GTS*, więc ,,zadekowanie'' możesz sobie odpuścić
odnośnie mojego posta, ew. patologie w innych MAN-ach mnie w tym
kontekście nie interesują, zawsze na tej potencjalnej wielkiej-wypaśnej
rurze między POL34 a TPSA można wyciąć niejasne prefiksy.

> Dla "sportu" loguję sobie Mułka. Z kablówek leci 0,1 do O,3 kB/s.
> 16 kB/s uploadu z Neostrady to dla klientów kablówki marzenie ściętej
> głowy.

A ja na Polpaku z gromadą zasysaczy zliczałem ruch do AS-a TPNetowego
i `resztę', i wyszło mi, że ruch z hostami w TPNecie lecący tym Polpakiem
to mniejszość.

> Ich tam pół tysiąca na jednym megabicie rusza ławą do boju (oczywiście
> dopiero po północy :-).

Chyba nawet najgorszy dostawca w Lublinie nie ma takiej nadsubskrypcji.
Przy pół tysiącu kupuje się tu spokojnie kilka megabitów.
A przecież to ,,Polska B''.

--
http://rtfm.bsdzine.org/
http://groups.google.pl/