Re: TPNET - POL34

Autor: Robert Święcki (coirs_at_coi.pw.edu.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 02:30:41 MET

Andrzej Karpinski napisał w
<Pine.LNX.4.30.0402170012000.9565-100000_at_fenix.xyz.lublin.pl>:

> Musi byc jakis bat na Microsoft, musi byc jakis bat na IBM, musi byc
> jakis bat na Intela, musi byc jakis bat na Oracla, musi byc jakis bat na
> tego cholernego Juzka, ktory ma 10x wiecej swin ode mnie i sprzedaje je
> taniej, wiec nikt ode mnie nie chce kupowac. choc moje swinie kwicza
> rownie dobrze

Mam gdzieś M$, IBMa, Oracle'a.

Normalnie taka jak teraz tepsa by nie powstała - nie miałaby możliwości w
warunkach konkurencji zdobyć takiej przewagi pod względem ilości sprzętu,
liczby abonentów, zasięgu działania. Wszystkie światowe molochy (a może
tylko ogromna większość) telekomunikacyjne powstały z powodu monopolu
ustalonego przez rządy państw (at&t, tpsa, dt, ft etc.).

To jest nieuczciwa sytuacja wobec nowopowstających firm, tepsa może
stosować ceny dumpingowe lub jakiekolwiek sztuczki (polityka peeringowa)
wykańczające inne firmy wynikające z jej ogromnej przewagi w kwestii
zasobów (pieniężnych, materiałowych), która nie pochodzi z dobrego
marketingu/jakości usług/dobrej efektywności ale z tego, że tepsa była
supportowana ostro przez system w którym przyszlo jej działać na początku
- a na dodatek jeszcze ten system po - vide monopol na rozmowy lokalne,
później takie siakie i owakie trwacjące do dwa tysiące któregoś roku.

Więc może po to ten cały regulator jest potrzebny.

> Domagam sie powolania regulatora! :)
>
>.
> PS. Cholera.. zapomnialem ze zyje w socjalistycznym kraju, i moje swinie
> juz sa wyregulowane, wiec placze bez sensu :/

Dżizas.. zacytować co napisałem w poprzednim poście? Nie widzę sensu
istnienia regulatora w zakresie telekomunikacji w przypadku gdy wszystkie
firmy miały taką samą szansę rozwoju (pod względem prawnym). Możesz nawet
dopłacać klientom do swoich świń czy uslug telekom. Czy jeszcze gdzieś
widzisz socjalizm?

--
        Pozdrowienia, Robert!
NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's