Re: TPNET - POL34

Autor: gtk_at_adm
Data: Mon 16 Feb 2004 - 18:28:08 MET

Dnia 2004-02-16 17:48,Użytkownik jarek napisał:

> A jak taki lokalny provider moze sie rozwinac skoro 2Mbps od jedynego
> czasami dostawcy (czytaj TPSA) kosztuje prawie 3Kzl - inna sprawa, ze za
> te 3Kzl dostajesz gwarancje w postaci CIR-a 64kbps (smiech na sali).
> Bedzie chciala tepsa przejac jego klientow to przytnie odpowiednio lacze
> oraz wprowadzi neostrade "ekstra lite" za 50zl. Dolicz do tego interesu
> dierzawe studzienek od znow TPSA i bedzie interes jak nie wiem co. :)

A taki lokalny provider majac lacze 2Mb swiadczy usluge dla 500 osob -
to ma byc ten rozwoj polskiego internetu?

Niezalezni operatorzy Dialog, Netia i kilku innych maja okolo 1 mln
klientow, maja wlasna ostania mile i co? Dopiero niedawno dialog zaczal
oferowac swojego adsl i to tak waskiemu gronu swoich klientow, ze usluga
praktycznie nie istnieje.

Chcialabym rowniez zauwazyc, ze we wszystkich wiekszych miastach polski
jest konkurencja i to niemala, tyle ze na rynku biznesowym. Dla
wszystkich isp wazniejszy jet klient biznesowy, bo wiecej zaplaci, jeden
przyniesie taki zysk jak 10 indywidualnych, no i ile mniej problemow z
obsluga takiego klienta.

I jeszcze jeden przyklad: w warszawie kablowka aster, oferuje dostep tam
gdzie jest wiecej klientow(czytaj bloki) w centrum obiecuja dostep od x
lat (infrastruktura jest bo tv mam) wystarczy 'tylko' zainwestowac w
sprzet. To ze taka inwestycja bedzie sie dlugo zwracala, pod wzgledem
ekonomicznym sa korzystniejsze w zasiegu - to tez wina tpsa ?

--
  Carlos
| #    odpowiadajac  usun 'x' z adresu email   # |