Re: .edu.pl dla mas?

Autor: Wiesiek (spam_at_op.pl)
Data: Fri 13 Feb 2004 - 10:12:56 MET

On Fri, 13 Feb 2004 08:15:46 +0000 (UTC), artur@_il.pw.edu.pl wrote:

>Nie, tej nie mam; moje pochodza z krotkiego okresu na poczatku 1998 roku,
>kiedy bylo mozna rejestrowac wszystko, potem ktos stwierdzil, ze lepiej
>przejsc na reczne sterowanie (przed chwilowa wolnoscia NASK oczywiscie
>zarejetrowal dla siebie co ciekawsze domeny - sex.pl - zeby chronic
>uczucia, real-estate.pl - zeby chronic obcojezycznych
>wlascicieli nieruchomosci, targi.pl - zeby chronic bazarki,
>media.pl - zeby chronic Roberta Kwiatkowskiego ;-), itd.
To wlasnie Polska i jej prawo :(
Chyba migdzie nie ma tak paradoksalnych praw rejestracji jakies
domeny. Jedyne co jeszcze na swiecie zauwazylem to ceny.
Szczegolnie chodzi tu o domene TV. Skoro juz dales przyklady, to za
taka domene: sex.tv przyszlo by ci sloooono zaplacic za jeden rok ;/

>Regulaminy NASKu byly rozne, moim zdaniem najfajniejszy byl z 1997 kiedy
>to trzeba bylo przedstawic NASKowi rachunki swiadczace o posiadaniu co
>najmniej trzech stalych lacz do internetu, zeby zarejestrowac domene w
>.pl (najlepiej lacza od nich - mniej papierkow :-)))).
>Wczesniej NASK rejestrowal wszystko np. gazeta.pl, rzeczpospolita.pl.
Coz... nask zamiast zrobic to co inni - czyli panel via WWW do
zakladania domen, to woli sie bawic w jakies modzenie faxem i pseudo
formularzem.
Nie mozna samemu zmienic rekordow odpowiadajacych przy whois. Za
granica to jakos nie problem. Logowanie, zmiana i do 48h jest
zrobione. Dobra jest jedynie ta zmiana hurtowa domen. Prowadzilem
jakies pol roku temu taka akcje ze kilkadziesiat domen zmienilo
delegacje. Wyslalem i po tygodniu cisza. Wymagalo to jeszcze 2 roznych
maili zeby admin to zrobil. Zrobil, tylko ze trwalo to 2 tygodnie ;(

>domen, to do zarejestrowanie byloby tylko www.pl, o ktore nie mial bym
>pretensji gdyby je utrzymywali zamiast polska.pl, o ktorej w biuletynach
tak z ciekawosci. Co wlasciwie jest na www.pl ??
Kiedy tam probuje wejsc zawsze pyta mnie o login/haslo i wyrzuca za
brak autoryzacji.

--
Wiesiek