Re: Co wy na to?

Autor: ROBBO 2 (robbo2k_at_op.pl)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 09:23:10 MET

> Do końca nie można, ale można, nie tak wielkim wysiłkiem, zabezpieczyć się
> bardzo skutecznie. I to nawet za darmo. Darmowych antywirusów jest kilka,
do
> płyty głównej mi dodali nie-darmowego (to się robi popularne wśród
lepszych
> producentów), firewalli osobistych też jest wybór (Kerio jest bardzo
dobre).

> I pokasować wszystkie Outlooki a szczególnie OE.

Odlaczyc od sieci i wyjac wszelkie napedy a filesystemy miec wypalone na
plytkach CD-R

>A jeżeli chodzi o uświadamianie

A pan heniu zainstalowal i powiedzial ze tak ma byc.

> To by trzeba też wyjaśnić autorom antywirusów, że powinni dawać jakiś
> znacznik przy wykryciu, że dany wirus fałszuje From. Nie można kasować
> wszystkich maili z wirusami bez raportowania tego. Obecnie mam w
mimedefangu
> ręcznie wpisaną listę, co uwalać bez odsyłania - to nie jest idealne
> rozwiązanie...

90% falszuje. Klez, Swen i inne z ostatnich miesiecy, jedyne prawdziwe to
wirusy siedzace w dokumenatch MS Office.
A moze jakies nowe RFC i obowiazkowymi podpisami cyfrowymi nadawcy ?