Re: Co wy na to?

Autor: MSZ (msz_at_kill-spammers.pmp.com.pl)
Data: Sat 31 Jan 2004 - 11:36:17 MET

Dnia 2004-01-31 06:48, januszek napisal(a):

> Zabezpieczyć się przed wszystkim nie można.

Do końca nie można, ale można, nie tak wielkim wysiłkiem, zabezpieczyć się
bardzo skutecznie. I to nawet za darmo. Darmowych antywirusów jest kilka, do
płyty głównej mi dodali nie-darmowego (to się robi popularne wśród lepszych
producentów), firewalli osobistych też jest wybór (Kerio jest bardzo dobre).

I pokasować wszystkie Outlooki a szczególnie OE.

>A jeżeli chodzi o uświadamianie
> to wołałbym, żeby ktoś wytlumaczył adminom konfigurującym serwery
> pocztowe, że odbijanie listów z wykrytym wirusem na adres jaki znajduje
> się w polu from nie tylko nie jest dobrym rozwiązaniem ale jest wrecz
> pomocą w rozpowszechnianiu tego syfu.

To by trzeba też wyjaśnić autorom antywirusów, że powinni dawać jakiś
znacznik przy wykryciu, że dany wirus fałszuje From. Nie można kasować
wszystkich maili z wirusami bez raportowania tego. Obecnie mam w mimedefangu
ręcznie wpisaną listę, co uwalać bez odsyłania - to nie jest idealne
rozwiązanie...

--
M.S.Z.                 # Niezależnie od tego, jak wielki jest
Mechanical             # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,