Re: Sprawność łącza internetowego

Autor: Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 19:12:04 MET

Maciej Konaszczuk wrote:
> Mam do was pytanie w jaki sposób określić sprawność łącza stałego.
[...]
> Jakie są wasze sugesie, w jaki sposób określić
> sprawność i jakość pracy łącza tak abym nie był robiony w balona
> i nie płacił bez sęsu ?

- opoznienia i straty pakietow do najwazniejszych adresow w sieci (cos z
Polpaku, cos z POLa, cos z zagranicy, portale itp). musi byc okreslony
sposob i tryb pomiaru, bo inaczej nie ma zadnej wartosci

- mozliwosc wysycenia oferowanego pasma (na przyklad mierzone transferem
z jakiego dobrze polozonego FTPa).

- dostepnosc uslugi mierzona miesiecznie, czyli przez ile procent czasu
usluga moze wogole niedzialac lub nie trzymac parametrow podanych powyzej.

- maksymalny czas naprawy awarii (to niekoniecznie musi byc spojne z
dostepnoscia)

> Czy są jakieś standardy zawierania takich umów i gwarancji ?

raczej nie - kazdy operator ma swoje wlasne sposoby zawierania umow.
zreszta nie sadze, zeby przed wszystkim dalo sie zabezpieczyc - zawsze
znajdzie sie jakis haczyk, pozwalajacy sie wykrecic :)

Pozdrowienia,
Darek