Re: UWAGA Nowy gro?ny wirus w sieci - to nie jest żart

Autor: Wiesiek (spam_at_op.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 15:35:00 MET

On Thu, 29 Jan 2004 14:47:32 +0100, "ROBBO 2" <robbo2k_at_op.pl> wrote:

>A niby jak rozrozniasz dobrego nadawce od zlego ?
>Jesli nadawca pole From: jest janek_at_onet.pl to skad bedziesz wiedzial ze to
>prawdziwy janek lub falszywy janek ?
Caly myk polega na tym ze nie sprawdzam.
Poczytaj to:
http://marc.merlins.org/linux/exim/exim4-gooderror.demo.txt
i zrozum.
fazy sa proste:
1) weryfikacja nadawcy (czy domena istnieje /MXy/)
2) weryfikacja celu (czy jest on u mnie)
3) spam-scan
4) virus-scan
5) doreczenie maila

wiadomo miedzy 1 a 4 moze nastapic stop :)
Zreszta pod linkiem jest ladnie wszystko opisane.
Ja akurat nie podaje takiej dokladnej informacji jak on.

>Teoretycznie mozna by sprawdzac MX dla danej domeny i sciezke skad wyszla
>wiadomosc
Tak... przewalone maja te domeny ktore nie maja MXa, albo jest IP
wpisane jako MX. Coz.. niech sie ci admini naucza czytac RFC i
poprawnie budowac rekordy.

--
Wiesiek