Re: odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 12:27:28 MET

Użytkownik "Marcin Jurczuk" <spockUSUNTO_at_stars.eu.org> napisał w wiadomości

> Ja poprosiłem po _polsku_ o wersję polskojęzyczną i paragrafy z polskiego
> prawa które łamię ....odpowiedzi się nie doczekałem nigdy ..

Tutaj jest trochę inaczej. Tekst jest po polsku, są konkretne odwołania do
naszego ustawodawstwa i jest konkretny pliczek XMLowy, w którym wyraźnie
widać kto, co i kiedy. Gdyby to była taka pierdoła pisana w zamorskim języku
bez podawania konkretów to bym Wam głowy nie zawracał.
Martwi mnie trochę ten punkt Ustawy o Usługach Świadczonych Drogą
Elektroniczną, na który zwróciłem uwagę w swoim pierwszym poście. Niestety
prawo w naszym kraju zaczyna być coraz bardziej wypełnione pułapkami
prowadzącymi do tego, że na każdego będzie można znaleźć jakiegoś 'haka'.
Tak jest i w tym przypadku. No bo nietrudno sobie wyobrazić gorliwego
prokuratora, który przekona sąd, że provider X, który nie zablokował dostępu
uzytkownikowi Y, mimo iz uzyskał informacje iż ten dopuszcza się działań
sprzecznych z Ustawą o Prawach Autorskich dopuścił się przestępstwa
polegającego na UMOŻLIWIENIU mu dokonywania tego przestępstwa. Co prawda,
jak juz pisałem, nasze Warunki Świadczenia Usług stanowią, że nie
odpowiadamy za zasoby udostępniane przez użytkownika, ale nad naszym
regulaminem jest Ustawa ze swoim artykułem 14.1.
Ciekaw jestem czy czyta ten wątek Piotr Waglewski. Może mógłby to jakoś
skomentować. Bo prawnicy nie zaznajomieni dobrze ze specyfiką Internetu mają
kłopoty z wydaniem jednoznaczego osądu w tej sprawie.

Z#