co się stało z transferami w pol34?

Autor: Grzegorz Wolny (frimanNOSPAM_at_gazeta.pl)
Data: Wed 28 Jan 2004 - 19:59:57 MET

Witam,

Jestem użytkownikiem Opolskiego MAN'u podłączonego do POL34.
Zuważyłem, że od kilku dni (w sumie to prawie tydzień), nasze transfery
z innymi ośrodkami uczelnianymi w polsce oraz światem drastycznie
spadły. Kiedy przed tygodniem średni transfer do lublina, gliwic czy
poznania wynosił kilka mb/s to teraz jest to kilkadziesiąt kb/s rzadko
kiedy przekracza 100kb/s. Sprawa jest na tyle dziwna, że czasami te
"ograniczenia" działają tylko down, a wysyłanie plików (up) nie uległo
praktycznie zmianie. Co ciekawe pobieranie z tego samego miejsca pliku
10 razy daje transfer 10 krotnie zwiększony (np. 10x100kb/s) (czyżby
gdzieś jakiś QoS ?)
Z tracerouta wynika że praktycznie żaden hop nie jest poza pol34 (lecz
moge się mylić), a cały trace nie przekracza 10 hopów.
Dodam że transfery te nie pogorszyły się generalnie ale tylko pomiędzy
niektórymi ośrodkami.

Czy ktoś może spotkał się z podobnymi dziwnymi "ograniczeniami"
transferu? Albo może wytłumaczyć mój przypadek.

Pozdrawiam
G.Wolny