odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Wed 28 Jan 2004 - 09:16:06 MET

Witam,

dostałem dziś rano maila dotyczącego prawdopodobnego naruszenia Ustawy o
Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych przez jednego z moich klientów. Mail
pochodził z Motion Picture Association i zawierał załącznik XML, z którego
mógł wynikać fakt udostępnienia dwóch filmów przez jednego z abonentów sieci
administrowanej przez naszego abonenta, i dołączonej za pośrednictwem
naszego łącza.
Interesuje mnie jak postępujecie w takich przypadkach ? Nasze warunki
świadczenia usług mówią wyraźnie, że na abonencie spoczywa wyłączna
odpowiedzialność za zawartość udostępnianą na swoich serwerach. Jednakże
moje pytanie brzmi: czy w świetle polskiego prawa jestem zobligowany do
podjęcia jakichkolwiek czynności w związku z otrzymaniem takowej informacji
? Oczywiście, poza standardowym forwardem tego maila do administratora
dołączonej sieci. I czy zaniechanie podjęcia innych działań może stanowić
przesłankę do postawienia jakichkolwiek zarzutów na podstawie cytowanej
wyżej Ustawy, oraz - w szczególności - artykułu 14.1 Ustawy o Świadczeniu
Usług Drogą Elektroniczną ?

Z#