Re: Polpak peering POL-34

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 23:13:11 MET

Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl> wrote:
> I slusznie. Jesli im peering wystarcza.

Niesłusznie! Peering by im wystarczał z TPSA, a do reszty by mieli
routing normalnie, nieprawdaż?

> Tyle ze normalnie to nie potrzebowaliby nigdzie przechodzic, przeciez
> lepszy bylby dla nich darmowy peering z TPSA (?).

Właśnie.

> A jesli ktos chcialby zrobic naprawde duza siec z peeringiem do
> wszystkich ASow, to tez mialby im wszystkim za to placic? Bez przesady.

Nie napisałem, że komercyjni nie mogą się dogadywać jak im tam wygodnie.
Wręcz przeciwnie, napisałem nawet "darmo czy słono [płacić]", ale to już
niech sobie jasno ustalają między sobą.

Jeszcze raz podkreślę: 1. jestem za tym, żeby EDU miało darmowe peeringi
do kogokolwiek w Polsce, kto zechce się z nimi peerować; 2. jestem bardzo
przeciw temu, żeby w EDU były hostowane sajty komercyjne, które by
z takich darmowych peeringów korzystały; 3. ustalenia między KOM a KOM
w zasadzie mnie nie interesują -- jak chcą, niech płacą lub nie[1].

p.

[1] Oczywiście zdrowy rozsądek podpowiada, że duzi mogliby sobie
peeringi ustalać za darmo, ale rozsądek nie zawsze idzie w parze
z politycznym biznesem TPSA.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)