Re: Polpak peering POL-34

Autor: Krzysztof Ceglinski (krzysztof_ceglinski_at_idg.com.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 23:29:59 MET

kazdy.moze cos.napisac wrote:

> To jest sytuacja dosc nowa

No nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie pomijajac to ze cos co trwa
~kwartal w swiecie internetu nie jest zbyt dlugim czasem.

> - dwa lata temu lacze zagraniczne ponizej 1000
> USD/M bylo laczem tanim, dzis mozna trafic ponizej 200 USD/M. Dwa lata temu
> oferta Polpaku byla na poziomie 600 USD/M, a dzis 500 USD/M i wszyscy
> narzekaja.

To nie ma znaczenia Telia jest w tym kraju na tyle dlugo ze TP powinno
zaoferowac taka usluge zeby nikomu jako sluszne ekonomicznie nie
wychodzilo kombinatorstwo w stylu puszcze ruch do TP via Telia bo to
jest >4x taniej. Jednak jak wszyscy wiemy TP woli zamiast tego wycinac
taki ruch na laczu miedzynarodowym i nadal utrzymywac swoja wysoka
cene.... To ze 2 lata temu ceny byly takie a nie inne nie ma juz dzis
prawie zadnego znaczenia (wszystkim ceny spadly tylko TP ma cenniki z
przed kilku lat i ma gleboko innych ISP).

pozdrawiam,

--
Krzysztof Ceglinski