Re: Poznań Internet Exchange ??

Autor: Marek Iwanejko (miw_at_hehe.tpi.pl)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 08:26:14 MET

mathom <mathom_at_pifpaf.pl> wrote:
> Wobec zainstniałej sytuacji i tak na prawdę niewielkiej naszej siły
> przetargowej wobec ISP proponuję stworzyć coś na kształt WIX'a i wspólnie
> walczyć ze zmową cenową i monopolem.

Wytłumacz mi (a może jednak przede wszystkim sobie ;-)
jak powołanie to życia "PIXa" będzie walczyć z "monopolem"?

Przecież to że będziesz miał nawet Gigabit do innych sieci w Poznaniu
dalej nie rozwiąże Twojego problemu z _trazytem_ (przecież
to na ceny tranzytu narzekasz).

Węzły międzyoperatorskie są fajne, ale nie są panaceum na wszytsko.
Pewnie patrzysz na ceny i IXsy na zachodzie i w USA.

A to też nie tak, że wykładasz 1000$ miesięcznie i masz gigabit
aż po kraniec świata. To że np. duży operator (np. Telia) jest w jakimś
węźle obecna to wcale nie znaczy, że będzie się chciał peerować.

A dlaczego w Poznaniu Twoim zdaniem jest za mało providerów?
Może jest mało skłonnych płacić stawki jakie są na rynku?

1000 PLN/ Mbit łaską GTS? <dzyń dzyń> obudź się człowieku. żyjemy
w świecie rzeczywistym.

BTW: A jak nie stać Cię na samodzielne duże łącze dla serwisu to
wykup kolokowany serwer w jakimś datacenter - taniej Cię wyjdzie...

Lokale są, chętni też pewnie by się
> znaleźli. Z tego co wiem ICP chciał coś takiego już zrobić.
> Dzisiaj rozmawiałem z kilkoma z Was - wszyscy uciekają z MAN'a - tworzą się
> "komuny łączowe" itd. itp. Może by tak zrobić wreszcie coś porządnie i

ponawiam pytanie: i co Ci da taka komuna w aspekcie tranzytu?

pozdr,
 m.