problem z internetem (SDI)

Autor: T.M. (xyzxyz_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 13:45:14 MET

Witam,

Nie wiem czy trafilem na odpowiednia grupe, ale problem jest dla mnie bardzo
wazny, wiec mam nadzieje, ze ktos bedzie mogl pomoc.
Mam w domu lacze SDI (Ericsson HiS), Win 98. Jakis czas temu rodzina troche
siedziala w sieci i niestety polaczenie padlo (podczas ponownego uruchomienia
komputera). Prawdopodobnie na skutek roznych dialerow, albo innych swinstw,
ktore jednak szybko wywalilem. Dodatkowo uruchomilem program Ad-Aware 6, ale
nie pomoglo. A teraz konkretnie jak to wyglada:

- modem dziala poprawnie, po wlaszeniu swieca sie 4 lampki, synchronizacja
ok, login i haslo ok, ogolnie od strony tepsy wszystko jest w porzadku, byli
monterzy, sprawdzali na centrali i powiedzieli, ze to problem mojego komputera

- dzialaja pingi - wprawdzie tylko numeryczne, po wpisaniu ping www.onet.pl
albo ping http://www.onet.pl pokazuje, ze nie ma hosta. Wydaje mi sie jednak,
ze wczesniej tez tak bylo i nie ma to specjalnego zwiazku.

- nie dziala wszystko inne (www -> nie mozna wyswietlic strony, poczta, irc,
gadu-gadu, ftp nie sprawdzalem, bo nie mam adresow serwerow

- wszystkie ustawienia dial-up, modemu, polaczenia itp. ustawialem juz
kilkanascie razy, na pewno sa poprawne i zgodne z instrukcja, dodatkowo
odinstalowalem wszystko zwiazane z siecia(dial up, tcp/ip), zainstalowalem
jeszcze raz, modem rowniez instalowalem ponownie (oryginalny sterownik z
dyskietki Ericssona), przeinstalowalem Windowsa (jeden na drugi - bez
formatowania) -nic nie pomoglo

- pewne niewielkie ilosci danych sa przesylane, np odebranych 715, wyslanych
4233.

To teraz bardziej szczegolowo
Plik raportu, ktory tworzy SDI (date i godzine pomijam):

- HiS at 115200 in use
- Modem type: HiS at 115200
- Modem inf path: ERICSS~1.INF
- Modem inf section: MC00
- 115200, N, 8, 1
- 115200, N, 8, 1
- 115200, N, 8, 1
- 115200, N, 8, 1
- 115200, N, 8, 1
- WARNING: Unable to load the 'FlowControl_Hard' string.
- Initializing modem.
- Send: <cr><cr>
- Dialing.
- Send: HELLO<cr>#<cr>
- WARNING: Unrecognized response. Retrying...
- Connection estabilished at 115200bps
- Error - control off or unknown
- Data compression off or unknown
- Hanging up the modem
- Hardware hang up by lowering DTR.
- Send: Bye
- 115200,N,8,1
- Session Statistics:
         Reads: 715 bytes
         Writes: 4233 bytes
- HiS at 115200 closed.

Jak sie domyslam, przyczyna tego, ze siec nie dziala, jest to, ze nie mozna
zaladowac tego 'FlowControl_Hard' string. Z tego co sie zorientowalem jest to
sterowanie przeplywem (nie mam pojecia co to takiego), dostepna jako jedna z
zaawansowanych opcji modemu. Domyslnie zaznaczona jest opcja sprzet
(RTS/CTS), probowalem zmieniac na oprogramowanie, albo w ogole wylaczyc, ale
wtedy pojawia sie odpowiednia 'FlowControl_Soft' string i 'FlowControl_Off'
string. Pytanie jest takie: skoro nie mozna tego czegos zaladowac, to gdzie
wlasciwie powinno to sie znajdowac, moze w jakims pliku, ktory zostal
skasowany? Po drugie: czy uwazacie ze moglo to byc spowodowane przez jakiegos
wirusa (reszta na kompie chodzi ok), bo zastanawiam sie nad zakupem jakiegos
programu, sprawdzalem juz jakims kilkumiesiecznym mks-em, ale nic nie wykryl.
Zwykle korzystalem ze skanerow online, wiec nie bylo problemu, zastanawiam
sie czy warto wydac troche grosza: jesli tak to co polecacie?

Ogolnie bede wdzieczny za jakiekolwiek uwagi co powinienem sprawdzic i co
moze byc przyczyna takiego stanu. Wiem, najprosciej byloby sformatowac, ale
mam na dysku sporo dosc waznych danych, a na nagrywarke na razie nie mam kasy.

Z gory dziekuje i pozdrawiam
T.M.