Re: Odwiedziny tylko w godzinach parzystych

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 31 Dec 2003 - 13:49:38 MET

Vizvary II Istvan <vizys_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Dla mnie jest to główny dowód na to, że tu chodzi o jakieś zakłócenia lub
> jakieś wąskie gardło pojawiajace się okresowo gdzieś..

Spróbuj wyizolować to "gdzieś". Np. wyeliminuj kraj łącząc się do
swojego serwisu regularnie i sprawdzając (notując) przepustowość
przy ściąganiu jakiegoś pliku.

Potem spróbuj poprosić kogoś w Stanach, najlepiej z tego miejsca, z którego
zwykle ściągają (a najlepiej to z kilku różnych), o to samo -- ale konkretnie
się umówić, żebyś wiedział, że to jest robione i miał z tego jakieś logi.

Po czymś takim można będzie więcej powiedzieć.

> A może jeszcze inaczej: serwis (costam.com.pl - IP z zakresu 62.129.... )
> patrząc za pomocą visualroute z Virginii widoczny jest przez 25 HOPów [...]
> Ten sam serwis pod inną nazwą (costam.net - IP z zakresu 213.180...) z
> Virginii widoczny jest przez 8 HOPów [...]

Jeżeli istotnie światłowody są grube ;) to nie ma większego znaczenia
(no, oprócz ilości punktów, w których się może coś popsuć). Istotniejsze
są czasy i (uchowaj przed) straty. Co też niestety nie jest w pełni
miarodajne.

> jednoczesnie stanowczo
> odmawia mozliwość zmiany IP, nawet gdybym zrezygnował z nazwy costam.net.

Zmiana IP na inną klasę nie jest możliwa. Po prostu GTS ma przydzielone
swoje, ATM swoje. A różne ilości hopów (czyli jakby bram po drodze) to
efekt tego, że mają łączność ze światem przez różnych providerów. W zasadzie
nie powinno to mieć znaczenia.

> Czy ma konsultant racje ? Czy rzeczywiście nie ma to żadnego znaczenia ? Mi
> jako laikowi trudo w to uwierzyć.I nie mogę sprawdzić, bo serwis jest
> poindeksowany wszędzie na costam.com.pl.

Wiesz... jeżeli tak bardzo Ci to dopiekło, to costam.com.pl jest przecież
Twoje (jak przypuszczam), więc nie powinieneś mieć żadnego problemu
w zmianie jego IP na takie samo, które jest na costam.net -- indeksy sobie
zostaną, a serwis będzie obsługiwany przez szybsze wg Ciebie łącze.
(Choć z ciekawości bym spróbował znaleźć przyczynę problemu, dla Ciebie
może to nie być takie interesujące i może Ci bardziej zależeć na usunięciu
problemu.)

p.

PS I to jest problem polskiego Internetu, a przynajmniej jako moderator
bym to puścił.

PPS Propozycję głosowania nad moderowaniem zgłoszę niedługo na pnng.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)