Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Fri 19 Dec 2003 - 17:51:04 MET
Paweł Małachowski wrote:
> Potrafi taki np. zadzwonić z pretensjami, że mu Internet nie działa.
> Składam mu wyrazy współczucia i pytam, czemu do mnie dzwoni. A on, no
> przecież mam od państwa Internet. Nie, u nas ma Pan konto pocztowe,
> a Internet (grepuję logi) ma Pan z firmy XXX.
> Zaskakujące jest to, że w tym momencie taki przeciętny klient nie tylko
> nie potrafi przyjąć podanego prostego i jasnego faktu do wiadomości, ale
> jeszcze śmie uważać, że go spławiam.
Kłopot polega na tym, że ten przeciętny klient ma zarówno łącze
jak i konto pocztowe i nawet hosting WWW od jednego ISP więc Twój
przykład jest trafiony kulą w płot.
Popełniasz podstawowy błąd - sprawę rozpatrujesz w świetle stricte technicznym
w ogóle nie mając pojęcia o sytuacji prawnej sprzedawcy usług i towarów dla
tzw. konsumentów (osób fizycznych zakupujących w celach niezarobkowych tylko na
potrzeby prywatne). Odpowiedzialność w polskim prawie spada na sprzedawcę za
tzw. zgodność z umową. Jeśli umowa nie posiada odpowiednich zastrzeżeń (no
właśnie - znasz treść wzoru umowy ze swoimi klientami) to sprzedawca ma
problem. Mimo, że to nie jego "wina".
[..]
> Ważne jest jednak to, czy w danej sprawie klient ma zasadne roszczenia.
I niestety ale je ma.
> Niewątpliwie w podanym powyżej przykładzie, jak i w sprawie blokad na
> 83/11, zasadności takiej trudno się dopatrzeć.
Pawle, po raz ostatni bo mi już ręce opadają - jeśliby ISP _poinformował_, że
"Szanowni Państwo, instalujemy wam usługę Neostrada, w ramach której można
czasami skorzystać z niektórych usług światowej sieci Internet *), ostrzegamy
że wiele serwisów może czasami nie działać (w przeciwności do reszty ISP w
Polsce) z powodów technicznych **)"
"*) niektórych, bo przyłączylim 200 tys duzerów i każem sobie
płacić za peering bo co nam będzie kto podskakiwał
**) dostaliśmy biedni pule od RIPE i zostaliśmy wyripowani, co do nas
z wolna dociera"
to NIKT by nie miał faktycznie podstaw do roszczeń. Jednakże TPI/TPSA
taką wiedzę _posiada_ i ją zataja przed klientami. To wg. Kodeksu
Cywilnego i ustawy konsumenckiej daje podstawę do roszczeń.
-- Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name- -zamien trzy podkreslenia na trzy pierwsze litery mojego imienia w adresie-
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 18:09:39 MET DST