Re: Chello Plus??

Autor: Darek Sieradzki (dsier_at_MAPS-ONpmp.com.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 21:32:35 MET DST

Lukasz Trabinski <lukasz_at_trabinski.net> wrote:

> A co z przypadkiem, jesli ktos z zewnatrz sieci zrobi ping -f -s
> cos_duzego na komputer uzytkownika sieci Chello? Tez rozliaczaja za
> taki ruch?

Dobre pytanie. Nie wiem.

Właściwie to nikt dobrze nie wie jak działa ten chellowy licznik. Dla
niewtajemniczonych: dostęp do licznika odbywa się przez WWW (skrypt cgi)
który pokazuje twoje IP, MAC modemu i wielkość uploadu/download w
megabajtach. Wartości są odświeżane mniej więcej raz dziennie, skrypt
pokazuje wynik z jednodniowym opóźnieniem (w weekendy zazwyczaj nie ma
uaktualnienia - ręcznie to robią, czy co? 8-o). Jeszcze nie
widziałem/słyszałem o przypadku, żeby to co tam pokazują zgadzało się z tym
co użytkownik sam sobie zmierzył w swoim komputerze - co dziwniejsze nie ma
stałej zasady, licznik raz zawyża wynik, raz zaniża, zależnie od miesiąca.
Bywały sytuacje, gdzie przez wiele dni albo nie było dostępu do licznika,
albo stał nieruchomo, po czym stan wzrastał o jakąś tam wartość która
wydawała się być wzięta zupełnie z powietrza. Na chello.pl.discussion były
też głosy od ludzi którzy zamknęli komputer na kłódkę, wyłączyli modem i
wyjechali na tygodniowe wakacje, po to żeby po powrocie dowiedzieć się, że
licznki skoczył o 1-2 GB.

Przy okazji użyłeś wyrażenia "z zewnątrz sieci". W odróżnieniu od Aster
City w Chello nie ma "sieci wewnętrznej". 15(+1) GB limitu możesz
wykorzystać np. ściągając coś za pomocą eDonkey od sąsiada zza ściany, nie
ma różnicy.

DS

--
o-- there's a crack in everything... that's how the light gets in --o