Re: problemy z DSL-em

Autor: Sebastian Bialy (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Sep 2003 - 11:35:43 MET DST

crazy bejbi wrote:

> w moim przypadku na pewno NIE jest to wina DNS-ów
> - po pierwsze mam swojego (192.168.1.1 :-)
> - po drugie korzystam w razie jego padu z własnego DNS-a w polpaku, na
> którym prowadzę hosting (na 100% sprawny)
> - po trzecie pinguje po IP (a pingi nie chodzą w okresie padu) :-(

Skoro masz DSL512 to odpada problem 5-ciu numerów IP. Pozostaje tylko
jeszcze jedno, z praktyki jaką mam z DSL. Czy w twojej sieci nie ma
przypadkiem użytkowników programow P2P ? Mój DSL (zarówno stary 512 jak
nowy 1M) zawiesza się jesli ilośc nowych połaczeń w ciągu sekundy
przekroczy pewną magiczną liczbe. Ciężko zbadać jaką, ale ustawiłem na 8
połaczeń/sek i działa poprawnie, bez zwisów, a wczesniej bez teg limitu
umierało na parenaście sekund co parenaście sekund. Zazwyczaj nie
działały wtedy żadne usługi, czasami zanikał ping, choć zazwyczaj
chodziły porty 80.

Zerknij jeszcze na kontrolki modemu. Jesli w przerwach migają jak
szalone, to w przypadku mojego znajomego była to podstawa wymiany modemu.

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl