Re: PRO-FUTURO vs. CROWLEY

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 26 Aug 2003 - 10:46:28 MET DST

Tomasz Nowak wrote:

> - jakiś miesiąc temu futuro miało trzy, następujące
> po sobie awarie styku z tepsą, ponoć z winy tepsy.
> routing był puszczany niby przez telię, ale tak
> naprawdę ludzie z tpnetu nie mogłi korzystać
> z żadnych usług na serwerach w sieci futuro
> (w niedzielę była najdłuższa taka przerwa - dobre
> parę godzin (!), potem następne dwa dni po godzinie).

mnie to nie dziwi, bo tepsa: "nie uznajemu ruchu peeringowego".
robia jakies dziwne rzeczy z BGP. gdzie bym nie pytal,
to slysze powtarzane niczym mantra "oni nie maja pojecia
o ruchu dynamicznym". chociaz ja osobiscie uwazam,
ze oni nie chca miec o tym pojecia.

btw. nie pierwszy to operator ktory z tepsa ma problem.

aha. jak ktos ma dwa lacza 2mbit z polpakiem,
to lepiej sprawdzic transfer (chocby przez mass pingi)
do routera brzegowego. niestety zdarza sie, ze 2 lacza
od klienta o przeplywnosci 2mbit, wpadaja w jedno
2mbitowe lacze. a tepsa zdziera kase w sumie za 4mbit.
to jest nienormalne. w takich przypadkach powinni odmowic
uruchomienia drugiego lacza ze wzgledu na brak mozliwosci
technicznych.

znik.