Re: pochwala (!) tpsa ;-)

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin-usenet_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Tue 15 Jul 2003 - 09:50:09 MET DST

"Marcin Kuczera" <marcin_at_n0-spam.poczta.rybnik.pl> napisał(a):

> hmm, powiedz mi tylko dlaczego kolega Adam w opisie uruchamianie tegoż przez
> usb zawarł wątek z wirtualnym interfejsem eth po którym puszcza się
> pppoe ?

Bo zapewne modem zapewnia interfejs Ethernet over USB. Co nie znaczy,
ze dalej (po kablu) jest jakakolwiek enkapsulacja Ethernetowa.

> A co do efektywnosci, to w przypadku neostrady nie ma to zadnego znaczenia
> bo i tak po kablu leci pppoa a eth jest na tyle wydajny ze nie zje za duzo
> pasma

Po kablu w "starej" Neostradzie leci PPPoEoA. W nowej -- samo
PPPoA. Naglowek Ethernet ma 18 bajtow, przy przesylaniu duzej ilosci
malych pakietow, zaczyna to miec znaczenie.

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
* Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *