Krotkie zaniki lacza w DSL1 - rozwiazanie.

Autor: Robert Kalinowski (r.kalinowski_at_szeryf.waw.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 11:00:08 MET DST

Witam wszyskich.

Obserwuję, że od jakiegoś czasu niektórzy mają problem
z zanikami łącza (tak do minuty). Ja też miałem.
Pół tepsy walczy z problemem i jakoś nie chce mi się
wierzyć, że domorosły admin z doskoku, taki jak ja,
coś na ten temat odkrył ;)
Efekt występuje tylko i wyłącznie w DSL 1M (a to i pewnie
nie u wszystkich). Nie wiem co tepsa (czy też producent modemów)
namieszała, ale poniżej przedstawiam rozwiązanie.

Jeśli przyjdzie jakiś pakiet (chćby ping) na zewnętrzny
_nieużywany_ adres IP, to modem zwiesza (kolejkuje ?)
transmisję na predziesiąt sekund.
Rozwiązanie jest trywialne - podnieś aliasy na wszytkie
pięć przydzielonych adresów.

Mnie pomogło od ręki (memu kumplowi też).
Przy okazji testów, Sebastan, pomogło ?

Teraz wystarczy ustawić się w kolejce do kasy tepsy,
za rozwiązanie problemu :-D
Swoją drogą, tepsa nie jest zainteresowana, bo odpowiedź
na maila, że coś podejrzewam (wcześniej uzgodniliśmy
ustnie współpracę), jest ponad siły pana kierownika.
Może, zanim do tepsy to dotrze, pozgłaszać w całej Polsce
codzień awarię ;)

pozdrawiam ...
ro. (czyt. Robert Kalinowski)