Re: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?

Autor: Grzegorz Janoszka (Grzegorz.Janoszka_at_pro.onet.pl-----USUN-TO)
Data: Fri 07 Mar 2003 - 08:33:39 MET

On Thu, 6 Mar 2003 15:11:31 +0000 (UTC) I had a dream that Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.pl> wrote:
>Nie wiem, w czym dokładnie masz problem z Gemiusem. Prawidłowo
>zaimplementowany kod JavaScript przesyłający do Gemiusa informacje o
>tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
>samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w
>przegladarce zanim on zacznie działać.

Eh, ci idealiści :-)
Połowa stron ma inne miejsce gemiusa niż sam dół strony.
Zrozum, że nie jest moim hobby analizowanie kodu każdej strny, którą
oglądam. A widzę masę gemiusów po tym, że mi przeglądarka zwisa na
kontaktach z hit.gemius.pl. A ja jako prosty człowiek pragnę miłości,
pieniędzy i szybkiego internetu ;-)

>Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
>"dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
>raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
>utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
>reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
>Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
>obchodzi.

Nie, mi (i milionom innych) strona ma się szybko ładować. Nie obchodzi mnie,
że ktoś sobie coś bada (tak nawiasem mówiąc bez poinformowania kogokolwiek
o tym). Skąd prosty klikacz ma wiedzieć, że istnienie jego ulubionej strony
zależy od jakiegoś pieprznika, który się czasem ładuje w nieskończoność?

Odblokuję gemiusy, gdy po pierwsze będą ładnie i szybko (tzn niezauważalnie)
działać, a po drugie, gdy będzie to robione jawniej, a nie na zasadzie jakiegoś
czajenia się (gemiusy są na takiej ilości stron, że gromadzą dane o mnie,
po jakich stronach chodzę, w jakiej kolejności itd).

Poza tym najważniejsze: to ja decyduję, jakie strony oglądam, jakie nie.
Jak ktoś chce mieć miarodajne wyniki oglądalności, to niech sobie robi
to tak, żeby nie zakłocało mojego komputera. Np. każdy portal sobie sam
mierzy takie rzeczy - do tego służą m.in. kropka.onet.pl, dot.wp.pl czy też
p.interia.pl. Ale w przypadku tych rzeczy jakoś mi to nie przeszkadza,
a gemiusy mi namiętnie blokują przeglądarki.

Jak firma gemius chce badać polski internet, to niech to robi porządnie
i udolnie. Bo inaczej co bardziej świadomi ludzie będą blokować ich ruch.
Wyobraźcie sobie, co by było, gdyby TPSA celem "polepszenia jakości usług"
wprowadziła na swoich NS strefy hit.gemius.pl z odwołaniami do 127.0.0.1? :)

--
Grzegorz Janoszka
 www.consulta.pl		odpowiadając POPRAW adres