Re: wykrakalem?

Autor: Dariusz Jaworski (darek_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 18:36:15 MET

Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net> wrote:
> "Mozliwosc zdjecia materialu"... "Zaniechanie"... A zwrocila sie z
> zadaniem zdjecia owego materialu? Jesli material narusza jej dobra
> osobiste to po stwierdzeniu faktu informuje dostawce uslug za ktorego
> posrednictwem naruszenia dokonano. Jesli material nie zniknie -
> wowczas niewatpliwie operator ponosi wspolodpowiedzialnosc. Jesli
> jednak material znika a osoba skarzaca sie dostaje informacje ze na
> zadanie sadu badz prokuratora operator udostepni wszystkie posiadane
> informacje o sprawcy naruszenia praw - to rownie dobrze operatora
> [...]

I tu zaczynają się rzeczywiste problemy tzw. prawodawstwa.
Pani prezes twierdzi, że Wirtualną Polskę informowała
i prosiła o natychmiastowe zdjęcie ogłoszenia: "W dniu
ukazania się ogłoszenia próbowałam interweniować, ale w
WP nie było osoby mogącej usunąć tę skandaliczną treść."
http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1313872.html
W tej sytuacji odpowiedzialność dostawcy usługi nie jest
wykluczona. Jest jeszcze opinia prawnika: "Myślę, że można
mieć podstawy do skarżenia medium, które zamieściło treść
takiego ogłoszenia. Powstaje pytanie, na które będzie musiał
odpowiedzieć sąd, czy Wirtualna Polska zrobiło wszystko, aby
zweryfikować treść tego ogłoszenia. Przecież jest ono samo
w sobie kontrowersyjne i należy się liczyć z możliwością, że
okaże się tylko głupim żartem. Szczególnie powinno się zwrócić
uwagę na fakt, że w ogłoszeniu pojawia się imię i nazwisko."
http://www1.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,1313875.html

Nasuwa mi się tylko pytanie czy prawnik uważa, że administrator
serwera news.sgh.waw.pl, przez który wysyłam tę wiadomość też
zobowiązany jest uczynić wszystko by sprawdzić czy nie zawiera
ona treści niezgodnych z prawem zanim ją opublikuje. Ciekawe
czy moderator w ogóle akurat w przypadku polipa zawraca sobie
głowę prawem :)

--
FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
A tak poza tym to dziś jest mój 10207 dzień życia, sprawność