Re: Internet z gniazdka

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 11 Feb 2003 - 01:30:23 MET

Bartosz Waszak <waszi_at_icpnet.pl> wrote:
BW> PLC o ile dobrze kojarze chodzi na częstotliwości od 1.6MHz do 30MHz i
BW> stanowi zagrożenie dla istniejących sieci TV kablowych. Kanał zwrotny w
BW> TV kablowej pracuje na częstotliwości 5-42MHz (lub 5-65MHz w zależności
BW> od standardu).

Na pewno zagraża słuchaniu audycji radiowych, ale akurat TV nie powinno
przeszkadzać. Wydaje mi się, że kanał zwrotny jest wysyłany w kanałach w I
paśmie TV (co sprawia, że trzeba wymieniać wiele magistral, ale za to łatwiej
odseparować od pasm II-V), a więc powyżej 30 MHz. Poza tym TV kablowa jest w
kablu, więc tym mniej jest podatna na zakłócenia - i tym mniej sama zakłóca. W
przeciwieństwie do PLC, które swobodnie wylatuje sobie w eter z potężnych anten
:(

R.

--
Avec mes souvenirs/J'ai allumé le feu
Mes chagrins, mes plaisirs/Je n'ai plus besoin d'eux!