Re: bramka POL34 - TPNET

Autor: Piotr Szalamacha (piotr_at_horyzont.net)
Data: Sat 08 Feb 2003 - 09:45:47 MET

Hm - z moich informacji wynika ze bramka poznanska POZMAN-TPNET to obecnie
jakies 90Mbps (TP SA jednostronnie obciela pasmo).

Czytajac dyskusje na temat peeringow MAN-ow czy wogole sieci POL34 z
TPNET-em widze ze nikt z kolegow nie poruszyl tego jak mialaby wygladac
wspolpraca pomiedzy MAN-ami (czy ich reprezentantem POL34) a TPNET-em -
moze wtrace swoje 3 grosze.

Wydaje mi sie ze rozwiazaniem klopotow byloby gdyby POL34 zwrocilo sie do
URTiP-u (chociaz w zarzadzie tegoz rowniez zasiada byly Pan Dyrektor TP
S.A.) z wnioskiem o arbitraz w sprawie ustalenia zasad polaczenia sieci i
wymiany ruchu na zasadzie decyzji administracyjnej - vide przyklad Era GSM
i Tepsa za interconnect - wygrali. I wtedy odbyloby sie to na zapewne
normalnych zasadach - czyli pewnie ze wzgledu na wielkosc obydwu
operatorow nie byloby zadnych kosztow i pewnie jeszcze ustalenie
przeplywnosci na poziomie oc12.

To tylko moje dywagacje ale moze warto sprobowac. Koszt przeprowadzenia
calej procedury to znaczki skarbowe za 80 PLN - proponuje zrzutke
zainteresowanych - :-)

Piotr Szalamacha
Horyzont TI